Plugg och ängel

Nu är "jullovet" slut (nja man har ju inte jullov på universitetet) och denna kurs har vi bokseminarium där vi ska diskutera böckerna inför hemtentan så jag håller på att läsa ut en bok som vi redan haft bokseminarium på, tänkte läsa ut den tills måndag, blir 28 sidor/dag det låter inte mycket med en engelska bok om konsumtion och produktion med grymt svåra ord är det riktigt jobbigt att läsa, läsa ut en annan bok under nästa vecka så jag läst den boken inför det bokseminariet. Har fortfarande inte hittat en bok och det verkar vara möjligt att få tag på den?! Biblioteket tänkte köpa hem den men den var slut hos deras återförsäljare och undrade om jag ville att dom skulle kolla om det fanns att låna hem som fjärrlån, hoppas verkligen det... Finns inte att köpa någonstans heller suck.
 
Idag kom lyckoänglarna som jag beställde, dessa är tränssmycken som man hänger på tränset som en extra detalj!
Sensei fick en grön då jag är lite små förtjust i grön. Speciellt grön/vit kombo mmmmhm det gillar jag starkt! 
 
Idag blev det pyssel på schemat för herren, friserade ett par cm på hans långa man och sen flätade jag den då han har såpass lång och tjock man att halsens päls inte får luft och samlas mycket stöv som jag inte får bort (sen typ omöjligt att borsta under när all man hänger vilt) samt några små bitsår som behöver läkas ut och gör bäst i frisk luft. Hoppas bara inte buskompisen Baron tar tag i flätorna och drar ;-) 
 
I morgon ska jag till Laura igen, 2 veckor sen jag var där sist! Dels pga vädret och isgatorna samt förra veckan fick jag ställa in pga min rygg. Sen ska jag även rida en liten B-ponny i morgon ska bli kul och se hur det är att hoppa upp på en så liten häst igen! Ursnygg som landade i stallet i eftermiddag. Vi höres i morgon igen.
/Lovisa
Lovisas inlägg, Stallet | |
Upp