Stoooooorm!

Måste bara berätta en sak till innan jag lämnar datorn haha!

Igår hade jag kvällen i stallet så Robin och jag åkte dit runt 8. Han släppte av mig och innan han hann att åka iväg så såg jag att en gren fallit över vägen som vi går på när vi tar in hästarna från hagen. Det var ju en ganska stor jäkla gren också, snarare ett träd typ haha. Så Robin fick stanna och hjälpa mig dra bort det från vägen. Han kämpade på fint och fick bort det medans jag stod och tog kort och filmade, världen bästa flickvän liksom ;).

Jag och Sigge gick sen in i stallet och fixade. Skulle sen hälla ut vattnet i hinken ute på stacken och ser att ytterligare en stor gren gått av på ett annat träd. Dock ingenting som syndes från vägen. Det säger nog ganska mycket om hur det blåste här igår haha! 

När jag hade fixat klart stallet skulle jag ta in hästarna och det var ju ett jäkla liv det också. Började med Frippe som var absolut liiiiiiivrädd för trädet och blåsten. Snurrade runt lite, lyfte svansen och blåste. Lille fjanten haha. 
Efter det tog jag Calle och Lill John som knappt brydde sig alls. Calle kollade lite på trädet men Lill John gick typ rakt över grenarna. Han är en riktig man han!
Sist tog jag Limrick som också var livrädd haha. Han blåste och snurrade lite han med men inte lika mycket som Frippe som ur var. 
Alla hästarna kom in helskinnade så det får man ju se positivt iallafall. Även jag kom in helskinnad trots stora rädda hästar haha :D Sigge var såklart med och tog in dom. Han aktar sig så bra för hästarna och springer allting långt före. Duktiga vovven ♥ 
Innan han blev trampad så hade han inte alls lika stor respekt för hästarna. Men som tur är har han det nu. Ska berätta mer om när Sigge blev trampad i ett annat inlägg någon dag :)

Här kommer iallafall lite bilder från trädincidenten!

 
 
 
 
Han kämpar på!
 
Jag tror Utin hade något med träden att göra. Han spökar ordentligt..
 
 
Håll i hatten i blåsten folks!
 
 
/Emma
 
 
 
 
 
Emmas inlägg, Hästarna, Stallet | |
Upp