Klicker

Idag åkte jag till biltema och köpte mig en klicker. Jag har under flera år, ja sen klickers kom ut på marknaden, haft i bakhuvudet att klickerträna hästarna. Mirez var det ingen idé med och har inte kännt någon stort behov av att träna med just det. Men nu när jag har Sensei och en som behöver mycket, mycket beröm och lära sig gränser och vad som är rätt och fel så köpte jag mig en. Framför allt för att ha den till att träna lastning med, även om det har gått bra dessa gånger. Men tänker att det kan vara bra att ha i framtiden också.
 
Idag provade jag den bara och klickade när han kom till mig i hagen och följde med mig direkt utan att backa (han är lite besvärlig att ta in ifrån hagen) sen fortsatte jag med klickern när jag släpte lös han i hagen och klickade när han kom till mig istället för att jag skulle komma till honom. Filmade lite live som sändes på facebook, ni får gärna gå in och gilla sidan där och följa oss även där - Team Sensei heter sidan. 
 
Har ni några erfarenheter av att klicker träna hästar? Dela med er!
/Lovisa
Lovisas inlägg, Stallet | |
Upp