Black friday?

Det här med black friday.. Jag har inte fattat grejen, butikerna höjer ju priset innan och sen sänker till "ordinarie pris" och skriver att det är rea? Näe inget för mig. Åkte in på fm till skolan för grupparbetet, men vi jobbade inte så mycket utan satt mest och snackade hehe.. Sen åkte jag till biltema för att köpa vindrutetorkare för jag såg knappt något för mina var så dåliga. Jäklar vad folk det var till och från bergvik, är alla shoppinggalna idag?
 
När jag åkte hem åkte jag förbi Laura och idag stod det början av tömkörning på schemat. Det gick jätte bra att gå till banan och hon tvekade inte en enda gång, blev lite nyfiken när Marie kom bakom oss och ville kolla på henne. Kom till banan och först förstod hon inte alls och såg nästan lite sur ut, sen följde hon efter Marie och då passade jag på att gå lite bakom och styra lite, i början gick det ju inte alls utan hon gick dit hon ville men efter något varv så gick det att styra henne! Lite klurigt att bromsa och få henne att göra halt, men första gången hon tömkördes och jag ger henne VG. Söt lite ponny som är klok och kommer nog vara väldigt rolig att jobba med!
 
Åkte sen till lilleman, tänkte att jag skulle lastträna honom idag men nöjde mig med att gå runt transporten så han fick nosa och se på den, märkte även igår att han har mycket energi efter nästan 2 mån vila. Så jag bestämde mig för att prova att släppa han i hagen utanför stallet. Först stod han bara i hörnet och så sa jag traaava och då satte han igång, super lycklig att få springa igen och han travade, varv på varv, galopperde, gjorde caprioller, bakuter, spinn, han övade även passage. Hann filma rätt mycket för han sprang i säkert 20 min utan att vilja sakta in och han var alldeles anfodd och trött när jag tillslut lyckades locka in honom. Han har energi den pållen och han kommer inte bli rolig efter vila. 
 
Han var full av grus och lera när vi gick in så jag bestämde mig för att spola han. Han är bara spolad 2 ggr tidigare, en gång förra året när han fick ett sår på ena frambenet och sen en gång i höstas när leran kom. Men han såg förjävlig ut och kunde inte släppa ut han så, sagt och gjort. Men han var inte med på noterna. Han har rätt svårt att varva ner och komm till sitt inre lugn igen efter jobb, något som måste jobbas med. Så han var rätt hestig på gången så han dansade runt, kickade med bakbenen, snorde in sig i slangen, slog med huvudet och slet sig fri. Men jag fick benen rena! Och fördelen med honom är att han aldrig gör något dumt emot en människa. Även om han idag var hysterisk och slog med benen och dansade fram och tillbaka så viste han exakt vart jag var och han var inte i närheten av att springa på mig. När han slet sig loss så stod han bara i spolspiltan och gick inte ut eller något. Då hängde jag upp slangen och han följde efter mig in i hörnet. Så dum är han inte och han lyssnar fruktansvärt bra. Nu vill jag bara rida honom!
/Lovisa
Lovisas inlägg, Stallet | |
Upp