hmmm

Idag hade jag en stund på em med energi och ork så jag tog tag i att diska mitt berg med disk och plocka undan lite små grejer och ställa lite saker på plats. När man inte mår bra psykiskt så orkar man verkligen ingenting och det har sett ut som en soptipp hemma hos mig sista tiden.. Jag har verkligen inte orkat något, att vara utmattad är inte kul. Har inte ens orkat laga mat så har duckit mig mätt på te eller köpt någon färdigrätt för 10 kr på maxi. När jag hade plockat klart skrev jag små post-it lappar och satte på ytterdörren och även i bilen på saker jag ska komma ihåg, ja jag har inget minne kvar alls heller.
 
Pysslade bara med Sensei idag, jag har gjort något med ena rumpmuskeln (förmodligen suttit för mycket på köksstolen) så jag har lite svårt att gå utan att det gör svin ont. Så jag tog hand om honom, gjorde rent lite bitsår och smörjde med jodopax och blåspray samt ordentlig rykt och bara gosa. Han ska ju få en ordentlig vinter vila, jag har inte bestämt mig om det ska börja nu eller om jag ska väta tills nästa vecka. Med vinter vila menar jag att han inte ska lära sig något nytt. Så pyssla kommer jag fortsätta göra, frisera och eventuellt gå på lite skogspromenader och hålla Erica och Honey sällskap ute. Tänkte först att det skulle bli när första snön kom (nåja det snöade ju ganska ordentligt i går men det la sig inte på marken) men nu är det så ruggit, kallt, blött, lerigt och halt så känns inte som någon idé att ställa sig och longera så han inte fläker, sträcker sig eller går omkull. Får se vad jag gör helt enkelt!
 
Nu ska jag fortsätta att ta det lite lugnt, kolla klart ett avsnitt av en serie, skriva lite på skolarbetet och äta upp mitt vitlöksbröd som jag blev så sugen på i stallet!
 
Bebisen i vintras!
/Lovisa
Stallet | |
Upp