Träningen

Sorry att jag inte uppdaterade om träningen som jag lovade, men igår fick jag svin ont i magen så jag orkade inget plus att jag är genomförkyld så min hjärna känns som den är täckt i snor. Idag ska Emma få rida Fanta, så skönt att ha henne som kan rida och klarar av Fanta riktigt bra också. Vi hade gjort upp för några dagarsen att hon skulle rida idag och på söndg i och med att Fanta åker på söndag kväll och vill att hon ska hinna rida henne lite också. Så passar ju bra att jag är genomförkyld idag med svin ont i huvudet osv när Emma ändå ska rida.
 
Men nu till träningen då!
Fanta kändes fin redan ifrån början och gick framåt själv med egen motor och jätte power mot dom andra gångerna. Vi började med att checka av övergångarna skritt-trav och det gick så mycket bättre än sist. Hon tog skänkeln på engång och var super pigg när vi skulle gå över till trav, knappt så hon ville skritta. Hon hade bra bärighet och jätte bra power ifrån bakbenen fram till handen, det var en väldig omställning och blev lite i chock faktiskt. 
Sen när vi hade gjort övergångarna så började vi med sidvärtsrörelser med lång diagonal. Började i skritt ett par gånger så hon fick känna på och haja till lite vad som gällde nu och hon lyssnade faktiskt väldigt bra. Sen red vi den linjen i trav med sidvärts och gick med svin bra, så det känns riktigt bra! Hon hade fortfarande samma power, lite bromsande för hon inte riktigt förstod vad som gällde men sen när hon kom på det så gick hon fram, fortfarande väldigt bärig osv. Tror ni ser skillnaderna på filmklippen från sist. 
Efter detta arbete började vi med galopparbetet. Hon fattade galopp snabbt och gick på ordentligt framåt i galoppen redan från början. Ni kan höra mig i filmen där jag säger att jag inte kan sitta ned och det var för att hon har så stor galopp och så rund så jag blev urskjuten ur sadeln och nu har jag skavsår i rumpan efter att ha ridit haha. Så där har hon med blivit mer rund och fin samt bärig, hittat sin balans.
Jag är så nöjd med träningen och kan med stolthet lämna tillbaka henne till Ingela för mitt jobb med inridningen är klart och jag känner mig så nöjd. Tänk att för 7 veckor sen var hon bara sutten på och idag är hon såhär fin.
/Lovisa
Foto/Film, Lovisas inlägg, Stallet, Träning | |
Upp