Promenad

Hej mina vänner!
 
Idag åkte jag ut på eftermiddagen när det började skymma ute. Tog in honom och han är nu bättre i sitt ben, lite svullen fortfarande men ingen värme så tänkte börja ta lite promenader så han får röra på sig (sen är han sjukt pigg så han måste aktivera skallen lite) så idag utrustade jag han med skydd, sadel, ländtäcke, träns, reflexer och mig själv med reflexer och pannlampa. Kändes nästan som jag skulle ut och rida. Fick hålla mig och tänka mig för fera gånger att inte hoppa upp så det går av ren reflex är all utrustning är på. 
 
Glömde bort att det var snorhalt ute så både han och jag slirade runt innan vi kom bort ifrån stallet och på grusvägen. Tog den korta rundan idag med att gå ut på grusvägen, igenom grusgropen och upp på vägen sen ner på stallplanen. Jädra pigga häst haha. Han vill ha fart och fläkt den där, kommer inte vara så lätt att rida ut på tror jag minsann men då kan man ju jobba honom trött också. Gud vad jag längtar tills att få rida in honom ♥ Nu snart börjar det nya året, om ca 1 vecka får han massage och efter det (beroende på vad som sägs) ska han få börja jobba på lite mer ordentligt igen. Nu har han bara gått i hagen såpass länge så nu börjar han bli rastlös och tiden flyger ju bara fram. Ingen rast ingen ro!
 
Nu ska han även börja vänja sig vid pall så jag kan stå på pall brevid honom, blir spännande eftersom han gärna dansar runt på gången när han tycker att han varit inne för länge och speciellt nu när han har mera energi och är pigg efter vilan!
/Lovisa
Lovisas inlägg, Stallet | |
Upp