Ensamvarg

Har kommit in i en period där jag vill vara själv i allt, själv hemma (visserligen är jag det redan haha) men tar avstånd, blir då svår att nå kanske och bara vill vara ifred. Samma i stallet, åker upp under dagtid när det är mest sannorlikt att alla andra är på jobb eller gör annat. Vissa dagar åker jag upp på morgon också. Det är så himla skönt att kunna göra allt själv. Visserligen ska man ju inte vara själv med en unghäst speciellt inte en 1 åring. Men jag har inte folk runt mig som kan och lever upp till mina krav eller förväntningar så då gör jag allt själv i stället. Jag är inte en fan av att man ska hantera unghästar själv och jag tycker egentligen det är ren idioti att göra det och vill inte att andra gör det. Men som sagt, har man inte folk runt om kring sig som kan hjälpa till får jag lösa det själv, så enkelt är det. 
 
Idag lasttränade jag honom lite. Han testar ju ganska mycket och är inte rädd. Så tog med pekpinnen (dressyr spö) och bestämda attityden och började lasta. Han backade några gånger och då backade jag honom bara ännu mer tills jag sa stopp. När han stannade och inte ville gå närmare backade jag honom, gick en bestämt fram och efter kanske 4 gånger så klev han på enda in utan att ens tveka. Tog godiset och stod och väntade tills jag sa att han skulle backa ut. Sen gjorde jag samma sak igen och han klev rätt in. Vill ha en lättlastad häst igen och kunna lasta han själv, för att kunna göra det jag vill inte och inte hålla på att vänta in folk eller hjälp osv. Så jag är super nöjd med dagens lastning! 
/Lovisa
Lovisas inlägg, Stallet | |
Upp