Ihop släpp

Idag hände inget speciellt, skolan först och sen åkte jag ut till stallet vid 15 och kom ganska nyss hem där ifrån. Vi släppte ihop hästarna och det gick bra dom sprang lite och sådär men gick bättre än första gången vi släppte ihop när Sensei hoppade ut och in i stallet. 
 
När vi hade släppt ihop så ställde jag och Erica oss och smörjde tränsen och jag smörjde även min sadel. Det behövs allt även om det är fruktansvärt tråkigt. Gav även tips om att spraya pälsglans på nosgrimma och strasspannbanden så det glänser lite extra så det gjorde vi också och sen fick Erica ta metallrengöring och gjorde ordning sitt bett. 
 
Så mycket mer än så har jag inte att skriva om. Jätte sugen på att grilla, och har en liten grill på balkongen som jag inte använt då jag faktiskt glömt bort den. Men jag har ingen kol eller briketter så den lilla fredagsdrömmen gick i kras och jag får väl låssas att jag grillat hahah.
 
Så nu ska jag laga lite mat och vila, yr som jag nyss klivit av en karusell. Hörs i morgon då ska jag på promenad med lillen!
/Lovisa
Lovisas inlägg, Stallet | |
Upp