Allting går fel

Nu kommer det ett sånt där klassiskt klagomåls-inlägg. Men idag är det verkligen så att allt går fel och jag är på gränsen att ramla över kanten igen. Första är grejer som hänt i skolan som gjort mig sur, irriterad och ledsen. Råga på det så känner jag att jag inte har fått någon vila på länge och det är så himla mycket just nu. Det enda jag gör på min vakna tid är att stressa, ska på föreläsningar, ska pendla 6 mil enväg, ska hinna plugga till hemtentamen som är nästa vecka medans det har varit kaos med grupparbetet som ska vara klart på tisdag. Samtidigt på detta så har jag fått smärtor i hela kroppen, super ont i min fot och kan inte stoppa ned den en sko utan att få svin ont. Ont i mitt knä, nacken, ont i huvudet och fått tillbaka mina utslag på mitt knä. 
 
Sen har ju Sensei skadat sig, så jag går runt och är ständigt orolig för det, bestämde mig för att ta ut veterinären och hon skulle komma strax efter 16, kom på att hon inte hade fått mitt nr så när hon inte kom och det närmade sig 16.20 ringer jag upp och då har hon fått ett akutfall med kolik på en fölunge så hon måste ta det först. Hopp bara släppa ut honom och åka hem igen. För 3e gången idag. Så nu sitter jag här hemma, funderar på vad som hänt och försöker att intala mig själv att det inte är så farligt, att inte ramla över den där kanten som jag gjort så många gånger och knappt återhämtat mig sen jag gjorde det i höstas. 
 
Så ingen vilande fredag utan sitta och vänta på att veterinären ska höra av sig, men jag själv vet att kloikattacker tar långtid eftersom det ska ges dropp, det ska ges kramplösande, smärtstillande och man måste se till så hästen piggnar till och allt. Så det dröjer nog några timmar men det innebär inte att jag kommer kunna slapna av för det.
 
Så jag hoppas ni har en bättre fredag än jag!
Såhär såg såret ut igår kväll. Det jag är mest orolig över är den extrema svullnaden och jag vet ju inte hur djupt detta är heller så det måste kollas upp. Det gula är tydligen inte var utan sårvätska. 
/Lovisa
Foto/Film, Lovisas inlägg, Stallet | |
Upp