Dra mig baklänges!

Dra mig baklänges, två inlägg på en dag!
 
Blev bara en slappar dag idag, ingen press att åka ut till stallet en viss tidpunkt så kom precis hem där ifrån. Blev bara lite gos med ordentlig rykt (eftersom jag varit dålig på det och hans päls ser förjävlig ut) men nu när jag borstar varje dag noga och tar av täcket lägre stunder samt så får han b-vitamin börjar hans päls blir mycket finare! Han blänker nu (som ni ser på bilden i inlägget under ↓) han har inte lika mycket stöv och det naggiga där täcket ligger emot börjar släta ut sig. Flätade han för någon dag se (tror jag skrev det?) för att han har så tjock man så pälsen under måste få lufta och bit såren läka. Det är bara ett bitsår som syns nu dom andra är borta, hans päls under manen är mycket mycket finare också nu när det får luft och jag fick fläta om en fläta idag och hans man mår mycket bättre! Så skönt.
 
I morgon tänkte jag åka ut på FM/lunch för att longera igång honom igen. Han han en sån energi så jag orkar knappt. Idag hade han fokus på allt annat än mig och vägrade lyfta ena bakhoven och då blir han hysterisk för att jag säger till och så står han och dansar runt på gången istället för att stå still och lyfta hoven. Han verkar ha lösa tänder nu också för han ville inte äta godiset, har märkt att han tuggat lite försiktigt dom senaste dagarna så misstänker lösa tänder. Men det är på tiden, dom ska ju också bytas! Nu är han ju en 2 åring eftersom alla djur fyller år idag, men inofficielt fyller han i maj. Snart är det inte många dagar till massage heller ska bli så spännande att se vad hon säger om honom.
 
Bild från i oktober. Foto: Evelina Hellkvist Sandström
/Lovisa
Foto/Film, Lovisas inlägg, Stallet | |
#1 - - Ellen - tävlingsryttare:

Jättefin bild.

Svar: Tack ska du ha! /L
Lovisa och Emma

Upp