Ger man dom handen...

...så tar dom armen eller hur är det man säger? Ni kanske förstår själva att det inte gick bra idag heller haha. Men börjar med Laura!
 
Idag så bestämde jag att Maries dotter (som ska ha Laura sen) ska få hänga på henne, så vi gick till ridbanan och jag longerade först för att checka läget. Hon var lugn och inte alls bråkig idag, perfekt för att hänga på! Så instruerade hur dom skulle göra medans jag höll i. Vi gick några steg, sen fick hon glida av, tillbaka upp och hänga igen, gick ett varv runt fyrkanten, sen fick hon hoppa av och sen upp igen och då fick hon även sätta sig på henne och det gick jätte bra! Laura hoppade till en gång men Hannah skötte sig kalas och satt där uppe och pratade med henne. Sen var Laura heelt slut i huvudet haha.
 
Åkte sen till Sensei, lagomt tills jag var klar med stall sysslorna började det snöa. Idag började det redan på stallgången och han for runt när jag skulle tränsa så till slut stod vi inne vid skottkärrorna och tränsade för han bara dummade sig. Gick ut till gärdet (som är inhägnat också) och han började bråka på engång såklart. Backade, vägrade gå framåt, snurrade runt osv. Så just nu är det bara fokus att få han att tänka framåt och inte bakåt-uppåt. Så just nu jobbar jag på att hinna korrigera innan han backar men det är inte det lättaste alls ska jag säga. Så det bestod "tömkörningen" av idag. 
Såhär snygg var han idag, trots häst! Som jag alltid sagt så är han så skarp och det märks verkligen. Minsta lilla, som igår att jag tappade honom, han slet sig inte ens eller gjorde ens ett försök utan det var bara ren skär otur och klantighet som jag tappade honom, så tar han över och ska streta emot! 
 
För ett år sen stod han uppbunden på stallgången för första gången!
/Lovisa
Foto/Film, Lovisas inlägg, Stallet | |
Upp