Avslut

Idag pajade min bil när jag skulle åka från mormor, som tur är bor föräldrarna bara 200 m ifrån henne så tog mig till dom i alla fall.

Snodde deras bil medans dom hade annat planerat och inte behövde den, åkte ut till stallet och ställde in påsar med äpplen och gav Fanta och Dino massa äpplen i hagen. Mockade och fixade stallet, lät det ligga öppet där Fanta kissar medans jag gick och klippte ner brännässlor för att hänga i kransar, torka och ge Sensei i höst.

Kan rekommendera att göra det till hästar som behöver mycket protein, visst det är långtråkigt och man får vara försiktig så man inte bränner sig men så värt det! Dock ska inte fånghästar få det pga mycket protein, eller man kan ge dom små mängder men man får vara försiktig och uppmärksam. Sensei ska få en krans i veckan uppdelat på 2 gånger.

Sen åkte mamma och jag till Karlstad för att kolla in skolan så jag hittar på Tisdag. Wow säger jag vilken skola! Åkte och handlade på lager157 , där blev det en snygg ryggsäck till alla skolarbeten då min rygg inte kommer klara att bära runt på en väska. Köpte med fantastiska KFC också!

Sen åkte jag upp till Emma och Susanne men blev ingen ridning då regnet slog som spö i backen. Men Emma städade i sadelkamaren och vi klippte brännässlor till Calle med.

Avslutade dagen och veckan med bubbelbad, chaite, god blåbär och hallon dricka samt snickerspaj.

Ha det bäst!
/Lovisa

Lovisas inlägg, Stallet | |
Upp