Tömkörning och ridning

God kväll! 
 
På schemat idag stod det att åka till Laura, valde denna vecka att åka ut två dagar i rad för att få igång tömkörningen ordentligt. Hon blev ganska trött igår så misstänkte att hon skulle vara trött idag. Hon var inte trött i kroppen men i knoppen. Så hon bråkade lite när jag började tömköra, lite halv bock, manken högstapunkt och studsade på stället, sen kickade lite och halv stegrade men var inte så farligt som det låter. Bensinen var lixom slut så fick vara ganska hård med att hon skulle gå framåt och kunde trava idag också. 
 
När hon busade som mest bestämde jag mig för att släppa henne för att försöka få igång lite hopp och lek men då var det minnsan inte kul och hon travade lite halvt framåt. Sen tog jag henne och skulle tömköra igen och så kom Ingela och Freja upp för att kolla hur det går och då gick hon kalas i skritt och trav på fyrkanten, kunde även hålla igång förbi dom tre utan att hon ens försökte stanna. Hon ville nog visa upp vad hon lärt sig ;-)
 
Sen passade jag på att rida lilla Fjanten, som jag saknat henne ♥ hon är fluffig som en nallebjörn och jag har helt glömt bort hur stor hon är och det första jag kläcker ur mig är "gud vad stor hon är!!" Hon var lite bångstyrig i början och hon testade allt mig. Hon vet ju percis vad som gäller när jag kommer men det var ju ett tag sen jag red henne och hon vart stark i huvudet, korta steg och ovillig till att jobba. Tillslut blev jag så sur på hur hon höll på och då sa jag till henne och efter det gick hon som en ängel. Super fin i galoppen och gick framåt och jätte fin trav. Provade öka traven på diagonalen också. Hon blev verkligen toppen fin och längde steget, blev avslappnad och jobbade med ryggen. Ska försöka rida henne 1 gång i veckan i alla fall när jag ändå är där ute och sen till våren blir det ordentlig trimning inför kvalitén till sommaren! Fina fina Fanta ♥
En bild från i somras när jag tränade för Susanne på fina Fanta.
 
/Lovisa
Lovisas inlägg, Stallet | |
Upp