Elina och Snurran

Hej hej!
Idag var jag med Elina till stallet och hjälpte henne lite med hennes häst.
Först red Elina lite samt hoppade några skutt där jag hjälpte henne med lite tips och trix som jag lärt mig från världens bästa Malin :D
 
Elinas häst Snurran är ett sto med ganska mycket humör som ställer sig på bakbenen när det inte passar henne. Gav även lite tips hur hon ska göra när hon ställer sig som Malin lärde mig när jag red Rutan. Det fungerade väldans bra på Snurran så det ska nog bli ordning på det också :)

Elina red som sagt först och hoppade även lite. 
I början va Snurran lite hetsig och stretig men Elina fick igenom henne jättebra och även dom sista skutten över hindrena såg superfina ut! Duktiga tjejor♥
Sen var det min tur att rida. Snurran testade mig det första hon gjorde genom att försöka ställa sig haha. Jag tog i innertygeln och vände runt henne snabbt så hon inte kunde ställa sig och sen red på som om inget hade hänt. Jag tycker det är viktig att inte göra en så stor grej av det med just unghästar. Utan möt problemet och ta itu med det snabbt sen bara låtsas som ingenting.
Hon testade några gånger till men sen gav hon sig. Hon blev tillslut jättefin i traven och skritten så då gav jag mig. Galoppen har hon lite svårt för då hon tjurar ihop när man ska fatta. Men det ska vi träna på och jag är säker på att Elina kommer ordna det utan problem :)
 
Jag var jättenöjd med ridpasset och tyckte Snurran va superrolig att rida! 
Jag ska nämligen följa med Elina minst 1gång i veckan och rida henne så att Elina får lite avlastning samt att Snurran vänjer sig med någon annan på ryggen. Det ser jag verkligen fram emot :) 
Slänger med lite bilder från dagen:
 
Hon va ju överlycklig att få träffa mig ;)
 
 
 
 
Fyra bilder på Elina och Snurran♥
 
En bild på mig och Snurran♥
 
 
Om det är någon som undrar vem Elina är så är det en "gammal" (haha) kompis till mig. Hon började i min klass i 4:an (tror jag) sen höll vi ihop ända tills båda började högstadiet då vi växte ifrån varandra. Vi red i Alkvettern tillsammas när vi var yngre och vi delar både bra och dåliga minnen. 
Jag är så glad att vi hittat tillbaka till varandra men det är väl som Elina sa "gammal vänskap rostar aldrig" ♥
 
Det var allt jag hade för idag.
Eftersom Lovisa ska ta en bloggpaus så ska jag försöka att hålla bloggen vid liv haha. Wish me luck :D Godnatt!
 
 
/Emma
Emmas inlägg, Hästarna, Stallet | |
Upp