Longreining

Idag introducerade jag longreining för Sensei och han tog det väldigt väldigt bra! Han jobbade på super fint i låg form och slappnade av, han vart super fin samtidigt som jag kunde öva med att driva han för "skänkeln" med en liten piska så han lär sig att det betyder framåt och det lyssnade han bra för tillslut! När jag var klar med honom hoppade jag upp på Honey.

Red lite mjukgörande i och med att hon är under igångsättning. Hon var väldans pigg och kändes som hon kunde busa till riktigt ordentligt om man inte var med och bromsade. Red lite 8 volt och lite skänkelvikningar och hon kändes fin och inte alls spänd kanske minimalt stressad men kan vara för hon vill springa med.

Medans jag red Honey så stod Erica med Sensei och väntade, bra för han att lära sig vänta för tålamod är inte en unghästs starka sida direkt. När jag var klar så väntade vi tills det blev ledig på stallgången och då tog Sensei piskan i munnen och vevade runt rätt bra, sen vände han sig om och slog på Honeys bog haha vad vi skrattade! Så söt, finns ett video klipp på facebook (team Sensei) samt mer bilder och filmklipp på instagram (teamsensei).

/Lovisa

Foto/Film, Lovisas inlägg, Stallet | |
Upp