Rida Rida Rida

Tjenis allihopa!
Igår red jag som sagt Rutan men jag följde även med Jenny till stallet som hon är i och red en annan häst. Vilket var superkul!
Jag och Jenny åkte till stallet strax innan lunch. Stallet hon håller till i ligger i Dalbäcken som ligger mellan Storfors och Karlskoga. På vägen dit svängde vi förbi och fixade åt Calle som fick vila.
 
Väl framme i stallet så mockade vi och fixade lite sen tog vi in hästarna och gjorde iordning dom. Jag fick rida en 5åring vid namn Sia. Hur go som helst! Supersnäll och trevlig liten pålle. Lite spänd i början men det släppte mot slutet. Och som jag förstod det så är hon inte riden jättemycket för att vara 5år så dom har ju gjort ett fantastiskt jobb med henne!
 
Det är så härligt att vara med Jenny till det stallet. Det är så mysigt och hemtrevligt. Jag var med Jenny och hennes mamma där när vi var mindre då Jennys mamma hade en häst som hette Joker. Jenny och jag borstade och red på honom och minns jag inte helt fel så var han en nordsvensk och jäääkligt stor jämfört med oss. Men han var verkligen världens snällaste häst. 
En specifik sak som jag kommer ihåg från när vi var där var att jag var så fashinerad av hans svans. Den var så tjock och fin och jag minns att jag älskade att stå att borsta den haha!
Härliga minnen♥
 
 
Här är Sia. Vilket charmtroll va? :D
 
Efter stallet så åkte vi och hämtade Sigge och sen åkte vi hem till Jenny för att laga lite mat och bara umgås.
Till mat blev det lax och mos, vröööööl gött!
 
 
 
Runt 16:00 så kom Camilla och hämtade mig så åkte vi ut till Rosensjö.
Mockade och tog in lite hästar och sådär. Rosensjö är ju under renovering och det är lite smått kaos i stallet. Men satan va snyggt det blir alltså! Tompa och grabbarna gör ett jäkla bra jobb! Ska ta lite bilder någon dag så ni får se både innan och efter.
 
Rutan var duktig som vanligt att rida. Lite stretig men kan vara för att jag inte riktigt orkade heller. Trött, frusen och hade redan ridit en häst haha. Är ju inte van att rida så mycket nu för tiden.
Även om hon sköter sig och gör det man ber henne om så är det ändå någonting som inte känns riktigt rätt. Ska bli spännande att få reda på om dom hittar någonting. Malin och hennes mamma är nämligen inne med Rutan till Husaby idag så måste kolla med henne sen hur det går.
Älskade lilla Rut♥
 
♥♥♥

Idag ska jag rida Calleballe på banan tänkte jag. Sen senare ikväll följer jag med Jenny ut till Rosensjö och kollar på när Abba är med och rider i sista ridgruppen för Maria. Ska bli superkul!
 
Skriver väl senare eller imorgon hur det gick med Callen :) Kramis!
 
 
/Emma
Emmas inlägg, Hästarna, Stallet | |
#1 - - Jenny Tropp:

Så kul att du följde med, såg jättefint ut med dig o Sia 😘❤️

Svar: Nämen tack vännen! Och inte snacka om dig och Sandina. Gjorda för varandra <3
Lovisa och Emma

Upp