Rida rida rida

Hejhej!
 
I fredags fick jag äran att rida både Morran och Rutan vilket såklart var superkul! Jag har sån jäkla träningsvärk dock haha.
Började med Morran som var superduper fin tillslut. Det är ju lite svårt att hitta knapparna igen när man inte ridit henne på ett tag. Men efter mycket skritt och trav så var hon sååå fin! Jag var så otroligt trött när vi skulle galoppera så det blev bara lite galopp i båda varven och inte mer än så. Har ju inte ridit ordentligt på länge så blir snabbt trött :)
Efter det var det Rutans tur. Red tillsammans med Angelica som red Wilgot. Rutan skötte sig jättebra. Lunkade på och gjorde det jag bad henne om. Lite seg och sådär men inga tendenser till dumheter alls. Henne gick det lite snabbare att hitta knapparna på eftersom jag red henne för några dagar sedan också. Så det va superkul :) Älskar verkligen den hästen ♥ 
 
 
Senare på kvällen åkte jag och Angelica till Calle och skulle longera honom lite.
När vi kom dit så var han supersvettig under täcket och vi undrade såklart vad han haft för sig. Det var ju inte varmt ute liksom? 
Då kom Susanne och berättade att hästarna haft sönder hagen så alla 4 hästar gick ihop och det hade varit vildsvin i hagen. Så stackars Susanne fick ta in uppjagade hästar själv i mörkret och samtidigt försökt shasa iväg vildsvinen haha..
Calle var iallafall jätteduktig även om han var lite spänd. När vi nästan va klara med longeringen så hörde jag vildsvinen i hagen brevid ridbanan så vi skritta av Calle lite sen skyndade vi oss in till stallet.
 
På vägen hem från stallet stannade vi hos Maria en snabbis och gick ut med hundarna samt gav dom mat. Ossi slemmade ner mina ridbyxor haha. Han är för söt♥ 
När vi gått med dom stora vovvarna så gick vi ut med dom små. Då fick även Sigge följa med. Så Sigge och Roffe busade av sig medans Disse sprang lite för sig själv. Dom där två småttingarna är ju för goa!!
 

 
Idag var jag och Lovisa på äventyr! Vi var och hälsade på Fanta!
Har saknat henne♥
 
Lovisa red först en stund sen hoppade jag lite på henne. 
Det är otroligt hur snäll den hästen är. Första gången vi hoppade på en ridbana med vanliga hinder och hon hoppade som om hon inte gjort något annat.
Hon hoppar så runt och fint och man känner verkligen hur hon använder ryggen. Helt galen känsla att sitta på när hon flyger över hindrena!
Småhinder tycker hon är lite fjantiga så då tar hon inte riktigt i. Men så fort man lägger upp lite så visar hon hennes rätta hoppteknik, som är helt faaaab!
 
 
 
 
 
Snart ska jag och Lovisa iväg på ett till litet äventyr. Men det skriver nog hon mer om senare eller en annan dag. Ett stopp på godishuset är en självklarhet också. Herråååå!
 
 
/Emma
Emmas inlägg, Hästarna, Stallet | |
Upp