Slappar dag

Gud vilken skön dag det har varit för mig, somnade tidigt och gick upp 11 h senare, satt och målade hela förmiddagen då jag kopierade några bilder ur Linnéas målarböcker som jag tänkte göra tavlor av så jag färglägger dom, spelade upp en "chill lista" ifrån spotify och bara kopplade av på förmiddagen, sen gick jag till biblioteket för att kolla om dom hade några kursböcker denna kurs och fick tag på en bok i alla fall, sen knallade jag till sibylla och köpte lunch. Skulle ta kort på den fina allén som går mellan maxi och sibylla nu med alla fina färger och löv, men min mobil dog hela tiden när jag tog på kameran och nu fungerar inget på den så den ligger bara i hallen och får skämmas.
 
Var i stallet och bara tog det lugnt, mockade och fyllde på halm, gjorde rent hans vattenhink ordentligt då han kommit på att bajsa i den, så trevligt. Erica kom upp och vi bara pratade om allt och bara slappade i stort sett, fyllde vatten då dom dricker upp nästan ett badkar om dagen dom där stora hästarna. Sen kom Hannah och så stod vi tre och babblade ett bra tag innan jag sen åkte hemåt. Han fick vila idag med, hade ingen lust eller ork att arbeta honom men gick ut och gav en morot i hagen och kollade honom, fortfarande satt täcket bra, slagit sig över nosryggen så han har en kalfläck där men annars var han fin i alla ben och sådär. Men i morgon ska han få jobba igen. Då ska jag och Erica ut på fm/lunch någon gång och tillbringa timmar i stallet!
 
Nu ska jag dricka cola och fortsätta måla och bara försöka slappa. Vi höres.
/Lovisa
Stallet | |
Upp