Back on Track!

Haha nu är jag tillbaka IGEN.
Tur att Lovisa håller bloggen vid liv. Vad skulle jag göra utan henne liksom? ;) Men nu jäklar blir det ändring! Om ni är intresserade av att läsa det jag skriver såklart :D
 
Tänkte bara slänga in lite bilder med lite text till just nu. Så gör jag ett lite mer roligt och intressant inlägg imorgon :) Om jag har något roligt och intressant att skriva haha!
 
 
Firade Robins mamma i lördags och Sigge och Selma var frusna och mös därför framför brasan. Mysisar♥
 
 
 
 
 
Robin, jag och pappa var och fiskade i söndags. Sigge va såklart med :) Fick dock ingen fisk haha men vi va glada ändå!
 
Red bebis Calle i måndags på banan. Han skötte sig jättebra. Han har blivit mycket enklare att svänga nu och start och stopp går hur bra som helst. Eftersom han blivit bättre att svänga så travade vi på volter och det gick superbra. Han faller ut lite med bakdelen eftersom balansen inte riktigt är på topp ännu men det tar sig! Sen ställde jag upp ett litet kryss för att testa lite. Vi har ju aldrig hoppat på honom.
Eftersom han är lite nervös och spänd av sig så tänker man att bommar och sockerbitar ska vara lite läskiga. Men icke sa nicke. Han har noll respekt för bommarna så han kliver typ på dom. Så vi travade över några gånger sen kände jag att det inte var någon idé längre så vi avslutade. Visst är det bra att han inte är rädd för bommarna och det, men jag vill ändå inte att han ska tappa respekten för hindrena totalt därför får vi nog vänta med "hoppningen" tills vi har ordentliga hinderstöd och bommar som väger lite mer. Så sätt kan han lära sig att det kan göra ont att slå i hovarna och då få lite mer respekt.
Förhoppningsvis kan vi vara med på någon hoppträning för Malin om några månader och bara lära Calle grunderna. Självklart inte träna skiten ur han utan bara va med o rida bland andra hästar samt springa över lite bommar. Vi vill ju inte ta slut på han det första vi gör. Vi är rädda om våran guldklimp ♥
 
 
Calle fick vila i tisdags och då fick jag låna underbara Rutan av Malin. Tack tack och åter tack!! Det kändes sååå bra att sitta på hennes rygg igen. Där uppe känner jag mig trygg♥ Har saknat att rida henne så jäkla mycket!
Gick väl inte världsbäst och rida men det kan ju bero på att jag inte ridit henne på länge samt att hon för tillfället är superseg. Någonting verkar inte vara helt rätt i kroppen på henne så hon ska in till Husaby Hästklinik om några veckor och få sig en undersökning. Hoppas det inte är någonting allvarligt. Fina tjejen förtjänar att må bra♥ Hoppas på att få låna henne snart igen :D
 
 
Det var det jag hade att skriva ikväll.
Har varit hos mamma hela dagen och vi har bakat bröd, bullar och kakor. Nu är Lovisa här så vi ska mysa lite och sen är det sängen för min del. Jobb imorgon 06:00! Då gäller det att vara utvilad :)


/Emma
 
Emmas inlägg, Hästarna, Stallet | |
Upp