Flåååt

Jag skaaaaa bli bättre på att uppdatera jag veeeeet :D Ber om ursäkt för att jag varit dålig på det.
 
Nu tänkte jag iallafall skriva vad jag haft för mig idag. Eftersom jag inte skrivit på ett tag så har jag självklart lite annat att skriva om också. Men det tar vi inte nu.
 
Idag tog jag och Robin en ordentlig sovmorgon. Vilket var superskönt!
Efter frukosten så bytte jag om till stallkläder och så kom Lovisa och hämtade mig då vi skulle till Fanta. Min tur att rida idag då vi bestämt det för några dagar sedan. Egentligen skulle ju Fanta åka hem idag men hon får stanna några extra dagar, vilket jag är överlycklig för! Och Lovisa har ju tråkigt nog blivit sjuk så då får jag rida, vilket jag också är överlycklig för haha.
 
Fanta har dom senaste dagarna varit otroligt pigg. Lovisa har testat lite nytt foder som gjort undeverk. En helt annan häst! Fanta är vanligtvis ganska seg av sig men dom senaste dagarna har hon haft rejäl eld i baken. Dock är det bara bra och så mycket roligare att rida henne när hon är så.
Så jag kände redan från början idag att det var lika bra att trava upp för "galoppbacken" en gång innan vi skulle gå ut på gärdet och busa. Bara för att vara på den säkra sidan liksom.
Hon sköt iväg i galopp så jag började bara om, gjorde en halt, skrittade några steg sen travade resterande bit. Det viktiga är att inte göra en så stor grej av busandet, bara börja om lugnt och fint så går det alltid bäst. I slutet av backen jobbade hon på superfint och var inge stark alls.
Nere igen så gick vi ut på gärdet vid stallet och travade och galopperade massor. Jag tror jag och Fanta tyckte det var lika kul båda två haha. 
Hon är så jäkla amazing. Även om hon är 3år, tycker livet leker och är sprängfylld med energi så finns det aldrig någon tendens till dumheter eller extremt med bus. Det hon gör är typ att slänga lite med huvudet och sen gör hon ingenting mer.
Som i galoppen, hon tyckte verkligen det var as kul och jag kände hur hon kunde explodera. Men hon gjorde absolut ingenting. Ökade farten och blev lite stark är väl det enda. Jag menar, unghästar kan ju ändå vara lite jävliga och bocka eller nåt sånt när dom blir glada (även äldre hästar såklart) men hon har alltid alla fyra hovar i marken. Underbara häst!
 
Callepånken fick vila idag så åkte bara dit en snabbis och fixade. Stora killen har fått skor på framfötterna så nu hoppas vi att han inte är lika ömfotad längre :)
 
 
 
 
Här kommer lite bilder från dagen: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hehe hon var lite svårstyrd i galoppen, därav min fina hand ;)
 
Finaste ♥
 
 
/Emma
 
Emmas inlägg, Hästarna, Stallet | |
Upp