Frisering

Idag så var det frisering på schemat, han kan ju inte se ut som en vilde trots att han är en liten vilde! Han kom och hälsade i hagen när jag kom, nyfiken också när jag bar in hans mat som jag åkte land och rike för att köpa, skämt åsido. Men i morse kl 09 åkte jag till Granngården i hopp om att köpa all mat där, men dom hade inte hippo foder så blev lucern, b-vitamin samt hink och foderskopa. Hann knappt till bussen till skolan men det var det värt. 
 
Hem vid 17.30 och kastade mig iväg till djur och natur för att köpa hippo grow alfa müsli då jag satt på bussen till skolan för att läsa om jag skulle ha müsli eller pellets, tillslut blev det müsli ändå, dels hade det mer innehåll än pellets och sen tycker jag bättre om att ge müsli än pellets. 
 
Ut till stallet och där gjorde jag i ordning maten eftersom lusernen ska stå i blöt och gjorde iordning stallet innan jag tog in honom och han gjorde inget väsen alls utan gick och ställde sig på gången som om han alltid gjort det. Hade även en stor hund bakom sig men han brydde sig inte skööönt så jag slipper börja om där. Han blev lite orolig när Hone gick ut och gnäggade samt gick runt men ingen panik. Också skönt, så blir att fortsätta öva på det. Han brydde sig inte heller om att Erica stod och spolade med vatten när vi gick in.
 
I morgon ska Erica med så går vi på promenad. Idag fick han springa i hagen i trav och galopp, mitt hjärta smälte lite när han travade. Kan inte fatta att han är "min" alltså wow. Filmade lite och första filmen blev sådär, fick smacka lite innan han fattade att han skulle trava och galoppa, sen när jag tryckte på spara på den andra filmen laddades mobilen ur så den sparades inte.. Försökte att ta lite skrämdumpar men inte lätt att få rättvisa bilder ifrån en film på en het busig 1 åring.
 
Men manen rök 1 dm och borstade igenom ordentligt. Visst han har fortfarande lång man men jag vill inte att han ska ha för kort när han ändå inte rids men den ska vara vårdad! I morgon ska jag även försöka få bort styngflugeägg.
 
Nu -> plugga
/Lovisa
Lovisas inlägg, Stallet | |
Upp