Göteborg

Vad hände? Jag bara slutade blogga helt plötsligt. Det ber jag om ursäkt för! Har verkligen inte haft någon motivation eller inspiration till att skriva något. Men nu tänkte jag iallafall försöka skriva om våran helg i Göteborg :)

Vi bodde på ett superfint hotell i utkanten av Göteborg. Det hette Arken Hotell Art Garden Spa. Huuur fint som helst och billigt! Det är ju egentligen ett spa men även hotell. Vi valde att inte köpa med spa så för två nätter och frukost så betalade vi 2400kronor för två personer. Billigt va? Då var det ändå ett fyrstjärnigt hotell med hur bra frulle som helst!
På kvällen när vi kom dit så checkade vi in och lämnade grejerna på rummet, sen gick vi ned till restaurangen och käkade. Vi satt i en soffa framför brasan i loungen och åt och drack. Mysfaktor 100!

Nästa dag var det dags för äventyr.
Klev upp och käka frukost och sen gjorde oss klara för att dra in till Göteborg.
Vi började med att gå på stan en stund och kollade. Det var någon speciell helg så det var en hästtävlig med häst och vagn och även något slags maratonlopp. Superkul o se hästarna. Vilka jäkla hästar alltså. Kommer på cykelbanorna i centrala Göteborg och är hur lugna som helst. Så coolt!
Efter att vi varit på stan så var det dags att besöka Universeum. Där kollade vi på massa olika djur och gick i regnskogen m.m. Verkligen att rekomendera när man är i Göteborg.
Efter Universeum drog vi till Liseberg och gick runt lite en stund. Sen slog vi oss ned på en restaurang där inne och käkade jättegod mat och efter det spelade vi lite.
Egentligen var inte planen att gå på Liseberg så därför vart det inga karuseller eller något. Jag åker inte karuseller heller så är kanske inte så rolig att vara där med :D Men vi hade det jättemysigt och Robin vann Center när vi spelade på ett hjul.
När vi var klara på Liseberg så drog vi oss mot hotellet. Vi hittade en jättefin gångväg längs havet nära vårat hotell som vi tog oss en promenad på. Vi kom till en hamn och stannade där en liten stund och kollade på båtar innan vi åkte tillbaka till hotellet.

Dagen efter var det dags att checka ut så det gjorde vi och sedan drog vi oss hemåt. Vi stannade i Partille och käkade subway. Mumma!!

Det är så kul att vara borta såhär en helg eller en vecka. Men det är så otroligt skönt att komma hem också. Känslan av att lägga sig i sin egna säng är ju fantastisk!

Den här lilla resan gjorde vi för att komma iväg tillsammans då vi firade 1år tillsammans nu i september.
Kunde inte haft det bättre. Att få åka iväg och spendera tid med den man älskar är ju helt underbart. Min fina pojkvän, sambo och soulmate ♥
Tur att vi har så fina vänner som hjälper till att ta hand om Sigge också. Tack återigen Mikis och Linus!

Här kommer lite bilder från Göteborg: