Hallåj alla!

Härlig höstdag idag alltså! Åkte till mamma och pappa rätt tidigt för Molly har tjatat ett par dagar att få gå ut och där har hon lina som hon kan gå ut i. Hon fick prova att gå upp på båten och det var super intressant tyckte hon och kommer nog bli en båtkatt av henne också haha.
Sen åkte jag till stallet och när jag kom upp såg jag en fin överraskning, boxskyltarna hade kommit och blivit uppsatta! Det blev en helt annan känsla i stallet och fin liten detalj. 
Vad tycker ni? S:et högst upp står för svenskt halvblod, visst fiffigt?
 
Jag och Erica gick på promenad sen med pållarna, Sensei fick full utrustning på sig, skydd, tömkörningsgjord och träns medans vi gick. Han hoppade till lite när jag lyfte upp gjorden och schabraket men fort det är på ryggen så bryr han sig inte alls. Gick till kråklund och tillbaka, det tar ju lite tid men båda hästarna skötte sig bra. Såg kossor också, kommer faktiskt inte ihåg om jag gick förbi kossor i våras med han eller ej men han kollade nyfiket och undrade vad det där var för konstiga djur. Kossorna råmade och kalvarna lekte lite samt dom stora kvigorna gick runt och han rörde inte en fena mer än att kolla på dom - så skönt!
 
Glömde mobilen i stallet så blev inga bilder under själva promenaden och Erica trodde med hon glömde den i stallet men visade sig att hon hade den i fickan ändå haha.
Han ser genast mycket mer vuxen ut när han får utrustning på sig, eller vad tycker ni? Erica skulle ringa hovslagaren på måndag för att boka tid för verkning av Sensei och sko Honey. I morgon ville mamma hämta gödsel eller jord har det hunnit bli då vi håller på att ta bort gödselstacken så kanske får med henne på promenad också ;-)
/Lovisa
Lovisas inlägg, Stallet | |
Upp