Han är kaxig

Den lilla jäkeln har blivit kaxig! Igår vägrade han gå på transporten när jag skulle på träning så det blev inget. Han tog på två hovar som max på lemmen och totalt vägrade gå på. 
 
Idag var jag ute nu på morgon då jag ska till skolan strax och när jag kommer hem ska jag diska, tvätta och städa så vill ha stallet gjort. Sov så bra i natt så jag är helt utvilda och det var länge sen jag sov såhär bra! När klockan ringde fattade jag inte varför och trodde det var helg. 
 
Men åkte som sagt ut till stallet och tog in honom, det är inga problem. Men sen när jag skulle jag ställa han på gången och han totalt vägrade. Sen när jag fick han dit så stod han inte still, rastlös tror jag han är. Skulle kratsa hovarna och det gick inte så bra han stod och vägrade lyfta och sen när han väl hade uppe dom så stod han och drog, inte så att han försöker dra hoven ur handen men att stå och dra bara för att irritera mig och bara för att göra det. Longerade han sen och det gick kalas bra och han var så fin! 
 
När jag kom in sen så kratsade jag hovarna igen och samma sak igen. Tror nog han blivit lite i trots just nu eller så testar han mig bara. I helgen ska han få lasttränas och då kommer vi lasta han en bit ifrån stallet så det inte blir på stallplan. I morgon longerar jag honom igen.
/Lovisa
Lovisas inlägg, Stallet | |
Upp