Longering

Åh herregud vilken dag alltså. Först gick jag upp as tidigt för att plugga det sista inför seminariet idag, dyng nervös. Men gick gick bra... tror jag?.. sen hem och åt, åkte sen till Linnéa för att följa med henne på träning och det gick väldigt bra för dom. Men tog längre tid än planerat och planen var att jag och Erica skulle ta en promenad med Sensei men det drog ut så på tiden så jag kom upp vid 20.30.
 
Bad Erica att blötlägga lusernen i alla fall så den var klar men hon hade mockat också! Hur guld är inte det och jag var så stressad påväg till stallet så jag började nästan gråta. Ja jag gråter om jag blir stressad.. sen när hon var så snäll så bara kände jag den glädjen och så tacksam över hjälpen jag får. Jag vet inte vart jag ska ta vägen med denna fantastiska hjälp!
 
Kollade med Marie om han rör sig mycket i hagen, men han lunkar runt lite bara så han måste antingen springa eller gå på promenad i och med kastrinationen så att såret läker och det inte blir svullet och kapslar in sig. Var bäckmörkt men Erica erbjöd sig att följa med, tackade såklart ja till sällskap men sen sa Marie att det är ju bättre att vi gör något i hans hage (som också agerar som ridbana) för det finns en lampa där, så jag tänke att jaja han kan få springa lös som igår, fast bestämde mig att prova ha lina på honom för longeras ska han ju lära sig. 
 
Bad Erica att vara piskförare om det behövdes men bestämde mig för att prova utan först, han undrade lite vad som pågick och vad han skulle göra, så när han väl skrittade runt mig så bad jag han att trava med hjälp av komandot TRAAAAVAAAAA (som man ska använda enligt hästhandboken och hästskötarexamen) och han fattar det klockrent och travar utan bekymmer. Så han travade glatt på och rullade ut på stor volt så jag höll nästan längst ut på linan, vilket jag bara älskar istället för att ha en häst som går på mindre och mindre volt så man trasslar in sig och mer slitage på hästen.
 
Så han rullade över i galopp med och bockade lite och busade, mycket beröm och bara jag tänkte halt stannade han och väntade tills jag kom till honom och inte tvärt om, sen skulle jag byta varv och det var inte så kul tyckte han, nu var ju jag klar sa han. Men bad han i alla fall skritta två varv så han fattade och travade lite med och gick kalas. Jenny du har inte smygtränat med han nu i sommar?! Nej jag var i chock, behövde inte smacka alls, lite påminna och sen öste jag med beröm över honom. 
 
Så kul att han är så fruktansvärt lättlärd så jag är i chocktillstånd! Nu ska jag återvända till min cola och south park på TV. I morgon ska jag prata med hovslagaren att komma och verka honom för hans hovar är rätt dåliga..
/Lovisa
Lovisas inlägg, Stallet | |
Upp