Mitt i natta

God natt!
 
Idag har det varit fullt upp, åkte hem till mamma och pappa och tog med Snövit, dom har köpt båt så kollade på den också. Åkte sen till stallet och mockade ur boxen, skurade boxen, packade ihop alla Fantas grejer, tog in henne för sista ryckt och snyggade till hovarna. När vi skulle lasta så kom två andra i stallet tillbaka med ponnyerna från att ha varit i rosensjö och hoppat så hon blev lite distraherad och backade ur transporten 3-4 ggr innan hon gick på helt.
Sen åkte jag direkt till min kompis Linnéa och skulle hålla lektion, men jag har blivit sämst på "vuxen häst ridning" så jag blev tjatmaja för hennes sits i stället och vi kom fram till att bara hon försöker korrigera sin sits rätt när Zorro skjuter henne fel så går det bättre med ridningen också, men det känns konstigt att sitta rakt när man är van att bli skjuten åt fel håll i sadeln. Men han var så jäkla fin emot slutet! På tisdag ska jag försöka hinna med henne till träningen som hon ska på.
 
I morgon ser planen ut att åka ut till stallet och fylla på halm i boxen och sen åka och hämta Sensei, beräknar att han landar i stallet mellan 17-18 i morgon kväll. Så vi hörs då igen! Nu ska jag hoppa i säng.
/Lovisa
Lovisas inlägg, Stallet | |
Upp