Nya skydd

Idag fick han en "vilo dag" alltså en dag utan att löslongeras eller gå på promenad. Var först med mamma till örebro och svängde förbi Granngården påväg hem för jag behövde ryktsten för att få bort äggen på benen. Jäklar vilket utbud dom hade där jag blev helt i chock! Följde med ett bar skydd hem också, tack underbara bästa mamma ♥
 
Åkte ut till stallet efter att jag hade hällt i mig vitaminer och resorb då jag hade så ont i huvudet att jag mådde illa och ville spy. Men kom upp och gjorde iordning stallet, inget stress utan bara ta den tid det tog. Tog sen in honom och började att ta bort äggen med ryktstenen och det tog sin lilla tid men han stod så snällt på gången och rörde knapt en fena. Hur skönt är inte det, att ha en 1 åring som bara står och inte rör sig hur långtid det än tar och hur tråkigt det än är? 
 
När jag var klar med benen så satte jag på hans nya skydd och han brydde sig inte, kollade lite och sniffade på skydden och medans han hade dom på sig så borstade jag honom och gick igenom svans och manen. Sen gick vi ut och kollade när Erica släpte ihop Honey med dom andra efter sjukhagen men det gick jätte bra. Släppte ut han i hagen igen och gjorde sista kraftfodret innan jag åkte hem.
 
Sensei med sina nya fina skydd. Ser ni vad fin han är i pälsen nu? Väntar bara på att han ska gå upp i vikt.
 
Nu på kvällen har det varit mycket liv här hemma och snart kan ni nog se oss i grannfejden. Min bägare har runnit över!
/Lovisa
Lovisas inlägg, Stallet | |
Upp