Skydd

Idag fick jag med Emma upp till stallet, planen var att gå på promenad med han idag. Emma mockade och medans hon gjorde det gjorde jag hans kraftfoder och packade hö och halm och sen fyllde vatten. Det är så mycket smidigare nu när vi har rundballs hö istället för vanligt hö går så snabbt att packa. 
 
Sen tog vi in honom och sa att vi kanske får ta in en till häst som sällskap men det gick kalas bra. Det är inga problem att ta in honom själv det är värre när han blir lämnad i stallet själv. Borstade och försökte ta bort styngfluge ägg men det är så mycket så jag orkade inte. Får bli när han inte ska göra något annat och jag orkar haha. Han fick på sig både skydd och träns idag. Träns har han haft förut men inte med nosgrimma, skydd har han aldrig fast och trodde att cob skulle passa han men så fel jag hade.
 
Om han nu, 1 år och 4 månader har full på skydd vart ska detta sluta?
 
Tränsa var en liten pers och jag blev genom svett då han var lite bångstyrig men det gick ju och han gjorde absolut inget dumt. Fick på han och gick ut i hagen, men han ville inte longeras idag så löslongerade han och han skötte sig kalas bra! Både skritt, trav och galopp. Sen gick vi på en promenad till hoppbanan och det gick med kalas bra. Fick påminna han en gång att inte gå på mig eller bakom utan brevid. 
 
När vi kom i höjd med vägen som svänger mot dressyrbanan så fick han en älgloppa på sig och han exploderade, bockade, galopperade och hade panik men det var som jag sa till Emma redan när vi gick iväg att han gör aldrig något dumt och aldrig skulle hoppa på en människa och det gjorde han inte nu heller utan han höll sig långt ifrån mig och saktade av när jag bad han även om han var irriterad. Styrde ner mot hoppbanan och han såg på en gång hinder och taggade till, någon vet vad som gäller haha. Klev över ett kryss och sen gick vi hemmåt och in till stallet för att tag av grejerna.
 
Han är så otroligt underbar så det är inte klokt. Världens bästa kille ♥
 
Han är så jäkla stor också, hans rumpa har skjutit iväg som sjutton från igår han är så otroligt bakhög så det ser inte klokt ut. Hans rumpa är nästan lika hög som mig och när jag gick in i sadelkammaren för att hämta en grej så stod Emma och borstade manen, jag såg henne knapt brevid honom såg lite av hennes hår och panna men inte mer än så.
 
Emma sa det också när jag skulle tränsa att jag såg liten ut brevid honom haha! Gjorde även rent hans strumpor med torrschampo då dom hade pissfläckar och bak blodfläckar från operationssåret i skapet. Det gick super bra! Som ni också ser på bilden så är skydden alldeles för små och dom är cob.. 
/Lovisa
Lovisas inlägg, Stallet | |
Upp