Sömnlös

Då går jag in på 2 veckan med sömnproblem denna gång då. Har haft så svårt at somna, ligger och vrider och vänder mig, blir varm vart annat och fryser. Om jag ligger på ena sidan svettas jag ihjäl medans på andra sidan fryser, konstigt? I Fredags somnade jag redan strax efter 20 och vaknade 11 i går morse, sov hela natten och vaknade inte förens då. 14 timmar i sträk det är helt sjukt jag fattar inte? Medans igår gick jag och la mig vid 22 som vanligt, somnade men vaknade vid 1 och låg vaken till 06-07 någon stans och somnade om där igen och var helt död när jag gick upp vid 12. Kanske dags att försöka göra något åt detta för det håller inte.
 
Så från och med idag har jag bestämt att jag inte kommer sitta vid datorn eller använda mobilen "i onödan" eller för nöjesskull utan datorn kommer bara vara framme när jag ska blogga eller plugga, mobilen endast när jag ska kontakta någon. Så om jag inte svarar på messenger så prova skicka SMS men kommer nog ta ett tag för mig att svara där också för mobilen kommer ligga i eget rum. Jag måste verkligen kommer bort ifrån sånt som stör. 
 
Idag var jag i alla fall med två kattungar till veterinären som chippades och vaccinerades sen körde hem dom till deras jourhem igen. 
 
Åkte till stallet och han fick vilo dag i dag. Tog bara in och borstade samt smörjde med hästsalva på hans sår han fick vid ihopsläppet. Även om han har vilodag tycker jag att det är bra och nyttigt att han får komma in en stund i stallet själv och bort från flocken så han ine blir så beroende av dom i framtiden.
 
Nu ska jag äta mat, se om huvudvärken släpper, lägga undan datorn en stund för att sen plugga lite senare!
/Lovisa
Lovisas inlägg, Stallet | |
Upp