Sovmorgon?

Ja det blev då ingen sovmorgon för mig. Gick upp 06.35 för att släppa ut hundar och mata dom. Gjorde sen te och blev pigg så tände eld i spisen.

Just nu sitter jag och skriver ner vad lättridning innebär och lite ridvägar som är bra att veta då jag har tagit på mig själv som rollen som en coach åt en tjej som nyss börjat rida. Älskar att peppa folk och få dom att inse det positiva och inte fastna i det negativa!

Det är ju rätt mycket att hålla reda på när det gäller ridning och speciellt i början innan man lärt sig allt. Det är mycket och känns ibland hopplöst att man ska lära sig. Men bara man har koll på hästens driv, hur den rör sig, inner- och yttersidan, tyglarna och dom olika tygeltagen, driv, böjning och ställning, balans och övergångar så fixar man det sen. Men det är ju inte bara! Inser nu när jag skriver hur mycket det är egentligen haha.

Hörs senare igen!
/Lovisa

Lovisas inlägg, Stallet | |
Upp