Täcke igen

Igår longerade jag honom för att kolla om han var halt och synds inget i skritten men när han väl började trava var han halt, men inte så mycket i alla fall så går åt rätt håll. Men han testade när jag skulle få han och trava, vände emot mig och skulle busa med mig, ställde sig på bakbenen och försökte hoppa framåt men sa åt han på skarpen och tror nog inte han gör det igen. 
 
Avslutade med att gå på promenad till hoppbanan och tillbaka. På hemvägen så blev han väldigt pigg och började takta så då vände jag och gick tillbaka för jag vill inte att han ska lära sig att springa och rusa på hemvägen utan ta det lugnt och vara snäll där också. 
Han vill gärna inte stå still när jag backar och ska fota, han vill följa med.
 
Idag vaknade jag av att det regnade som tusan, fick dåligt samvete att han inte hade täcke på sig. Övervägde nästan att åka ut kl 05 för att sätta på honom täcke! Men vid 07 hade det lugnat sig så tänkte att han fick gå utan och chansade att det inte skulle bli mer regn.
 
Vi hade redovsning på skolan idag med grupparbetet och det gick oväntat bra, jag har alltid haft problem att redovisa för en stor grupp och hel klass, hela mitt skolår från 6 års tills jag tog studenten har det varit ett problem. Men var knapt nervös när jag stod där uppe, men fick sköta datorn för powerpointen också så det hjälpte nog mig att lugna nerverna.
 
Påväg hen åkte jag till stallet, tog bilen in till skolan idag för jag orkade inte gå upp kl 06 så det var smidigt att åka till stallet påväg hem, då slipper jag åka hem och åka tillbaka igen. Tog in honom och han var väldigt kall över rumpan och korset så jag fick ännu mer dåligt samvete att han fick gå utan täcke. Så jag tog på han det igen, hopaps attt det håller denna gång! Men har inte hört något ifrån stallägaren så förhoppningsvis är det fortfarande helt och han få gå ut med det i morgon när det ska regna igen.
Så nu kan han vara ute och jag behöver inte ha något dåligt samvete, så skönt! Snart ska jag knalla till Emma och spendera kvällen där, i morgon fm blir det plugg och tvätt innan jag far till skolan för tentan för denna kurs!
/Lovisa
Lovisas inlägg, Stallet | |
Upp