Täcke

Idag skjutsade jag min bror till berget i Degerfors, så åkte direkt till stallet då och tog in honom och pysslade, lyfte hovar och sen fick han även ett täcke på sig! Han rykte till lite och var lite skeptisk men accepterade det och brydde sig inte när det satt på. Kommer nog vara värre att ta av det..
 
Hmm vad har du tagit på mig?!
Dom andra hästarna undrade vem han var när han kom ut med täcket, så han blev lite jagad men han får ju inte mer bitmärken på rumpan i alla fall ;-) Täcket är ärft efter Ramirez och jag tänkte att han är ju inte lika tjock som Mirez var och inte så grov över bogen... trodde jag.. fick länga ut bogspännet till det som det var på innan jag kortade in men maggjorden fick jag korta så där hade jag i alla fall rätt! Men bensnörena kortade jag med, men fick länge till längre än innan. Gud vad jag tror att han är liten mot vad han egentligen är haha.
 
När jag var klar med stallet åkte jag och handlade lite presenter och julklappar, gäller att vara ute i tid. Sen hämtade jag upp bror igen och åkte och handlade på Maxi, hade tänkt storhandla men har varken 5a eller 10a för att få en vagn så blev så mycket som fick plats i en dra korg och var inte mycket.. Suck fick inte ens med hälften hem, får väl åka dit igen!
Köpte en kattsäng och Molly älskar den, trodde faktiskt inte att någon av dom skulle använda den. Snövit är rädd och smyger förbi den haha.
/Lovisa
Lovisas inlägg, Stallet | |
#1 - - Ida:

Leslie hade de täcket.. jag älskade det.. men hennes hagkompis bestämde sig för att slakta det så nu ligger det på tippen... hmm.. lite surt...

Svar: Haha ja Sensei bestämde med sig för att slakta det.. En av stallägarna fick skära upp det för att få av honom det ens, helt knäppt hur han ens lyckades trassla in sig så?! /L
Lovisa och Emma

#2 - - Rebecka :

Haha vi har också en sån där kattsäng and they love it! Dom är så söta när de kryper in där :)

Svar: Ja verkligen! Jag trodde inte dom skulle tycka om den men den blev snabbt populär, iaf hos Molly! :) /L
Lovisa och Emma

Upp