året 2017

Kan ju berätta lite hur mitt häst år kommer se ut.
 
Första halvåret av 2017 kommer jag att jobba mycket med Sensei, han ska longeras, tömköras, hängas på, löshoppas och åka till nya platser för att platsträna sig. Han kommer få massage regelbundet också, kanske 1 gång/månad eller varannan månad beroende på hur hans kropp ser ut både med muskelaturen och även växtligheten.
 
Laura ska jag visa på 3 års test i Maj månad. Så henne ska jag träna mer med både från backen, tömkörning och longering. Sen ska hon även löshoppas och lösgaloppera. Sen ska även hon ridas in under denna sida av 2017.
 
Fanta ska fortsätta att stärkas och fokus på grundjobbet här, skritt, trav och galopp mycket övergångar både längre och snabbare övergångar. Kanske passa på att löshoppa även henne när Laura endå ska löshoppas. 
 
Sen kommer sommaren och då ska alla hästar vila ett par månader. 
 
Andra halvan av 2017 ska Fanta visas på 4 års kvalité. Fokus kommer vara dressyren och kanske lyckas få gångartsdiplom. 
 
Sensei ska fortsätta att jobba från marken, tömkörning, longering, hänga på och sedan i augusti/september sittas på och ridas in. Målet är att träna för Susanne och Viktor i Oktober månad så då ska han kunna rattas runt i alla gångarter. Sen ska han ridas i en månad för tränare och sen går han in på vinter vila, eller så länge jag står ut med att han vilar. Han har ju som sagt väldans energi och arbetsmoral den hästen. Kommer även under hösten lägga mycket fokus på markarbete om häst vid hand, tömkörning och löshoppning inför 3 års test. Eventuellt ska han även visas på 2 års championatet i November.
 
Blir ett väldigt roligt hästår med mycket unghäst och visningar, men det gillar jag skarpt! Så nu kan detta år starta igång ordentligt! Hoppas ni följer med mig genom detta och även får in flera läsare.
Nu kör vi!
/Lovisa
Foto/Film, Lovisas inlägg, Stallet | |
Upp