Tömkörning

Idag var det Lauras tur att jobba lite igen. Denna gång blev det tömkörning och idag hade hon nog vaknat på felsida eller var väldigt stoig. Först vägrade hon gå och kickade emot mig men gick på henne med pisken och då gick hon framåt och var så duktig. Bytte varv och hon var lite fundersam sådär om hon skulle gå framåt eller bråka men hon gick framåt. Men hon testade allt flera gånger om hon skulle behöva gå eller ej så idag var fokus på att gå framåt. Blev lite turer på bakbenen men tillslut gav hon sig och jag kunde trava henne lite även om det inte gick speciellt framåt men hon travade i alla fall!
 
Men hon är vääldigt fin när hon väl kommer till jobb! Men stoig när det blir jobbigt och säger ifrån.
 
När jag var klar såg jag att jag hade fått SMS av stallägaren Marie (nu är det mycket Marie här ;)) och Sensei var halt och hade ett stort sår på insida lår så fick synda mig till stallet och han var rejält svullen och det varade, så tvättade rent och gick med honom en stund för att se om hältan släpte och det gjorde det, han hade ingen feber och var pigg som vanligt så ont har han nog inte men det som oroar mig är den svullnaden.. Så han fick gå ut i egen hage med utspritt hö så han inte står still utan får röra sig. När jag släpte ut honom så travade han ändå men lite staplande så det är ändå goda tecken. Men ska upp vid insläpp igen och kolla hur han ser ut då. 
 
Nu ska jag plugga som min fritid består utav nu för tiden haha.
/Lovisa
Foto/Film, Lovisas inlägg, Stallet | |
Upp